Навчання
5/5

Не в оцінках щастя

від
20 Грудня 2016
206
0

Сучасна українська школа все ще перебуває у шорах старомодної системи оцінювання знань. Ця система не заохочує дітей до навчання, а лише відволікає від самого процесу здобуття нових знань. Учневі важливіше отримати гарний бал, а не навчитись чи пізнати нове. Окрім того, загроза отримати погану оцінку є постійним джерелом стресу та негативних емоцій, тож дитина поступово починає сприймати процес навчання як щось неприємне.

Найліпша альтернатива щоденнику

Тож від невдалої системи оцінювання варто відмовились. Але навчання — це постійний процес розвитку. Щоб цей процес був помітним, ефективним й давав справжні результати, потрібно мати змогу аналізувати власні успіхи. Дітям потрібна сучасна та дієва альтернатива застарілій та багато в чому не ефективній системі шкільної освіти. Альтернатива, яка не зазіхає на існуючу налагоджену та нормовану законом систему, а лише створює здорову конкуренцію.

система оцінки навчання

 

Чому важлива аналітика успіхів у навчанні

Процес здобуття нових знань є довготривалим, розтягнутим у часі. Крім того, кожний етап навчання, кожний новий предмет або новий рівень у вивченні вже відомої дисципліни зазвичай розглядається як щось окреме. Тому дуже важливо мати змогу подивитись на успіхи учня наче збоку, від самого початку до певного моменту. Це важливо, передусім, саме для учня. Дитина має знати свої сильні та слабкі сторони, має розуміти, які дисципліни їй даються легше, а над якими потрібно працювати з більшим зусиллям.

аналітика успіхів у навчанні

Окрім того, аналітика успішності дуже корисна батькам. Саме завдяки їй мами й татусі мають змогу робити висновки щодо сумлінності дитини та її зацікавленості у навчанні. Але важливо не провокувати таким чином виникнення жорсткого контролю зі сторони батьків. Навпаки, слід розглядати аналітику навчання тільки з точки зору заохочення учнів. Будь-які успіхи є приводом для гордості, тоді як невдачі не є провиною дитини, а лише приводом для того, аби приділити тій чи іншій задачі більше уваги.

Як це працює

Аналітика успішності — це більше, ніж сухі цифри та дати. Тому форма, в якій надається ця інформація, повинна мати вигляд ігровий та містити водночас і відомості стосовно попередніх успіхів та невдач, і разом з цим свідоцтва маленьких перемог дитини. Сторінка аналітики — це справжня історія, і варто зробити все, аби це була історія успіху. Завдяки грамотно створеній та оформленій аналітиці учень може не тільки слідкувати за власними успіхами, а й мати особливу мотивацію — нагороди й гарні відгуки про його успішність. Для дитини дуже важливо відчувати, що її успіхи комусь потрібні.

Окрім того, що дитина мусить мати можливість подивитись на свої нагороди (які хоч і представлені візуально, але символічно мають для дитини не менше значення, ніж справжні медалі), а й ліпше зрозуміти власні вподобання. Комусь легше даються читання та українська мова, а кому — математика. Це є абсолютно нормальне явище, яке треба не переборювати, а розуміти. І, бачачи, наскільки легко дається, скажімо, література, та як його успіхи відображаються на його власній сторінці аналітики, наш учень буде більш мотивований до того, щоб розвивати свої природні здібності.

формування аналітики - learning.ua

Також форма аналітики, яка має вигляд сторінки з нагородами та відомостями про всі попередні досягнення, посилює бажання навчатися, адже на ній будуть відображатися персональні відомості дитини про її навчання. Це нагадує кабінет, тобто власну маленьку кімнату, предмети якої мають свою історію. В таку кімнату приємно зазирнути, згадати свої маленькі перемоги, щоб з новими силами поспішити за новими. Це стимулює прогрес у навчанні, причому виключно ненасильницьким чином — бо дитина сама хоче розвиватись, здобувати нові нагороди. Таким чином процес навчання залишається цікавим та важливим для дитини, яка відчуває свою здатність до самоствердження.

Share to Google+
Ваша оцінка
Коментарі
Додати коментар
Авторизуйся, щоб лишити вігук
Наступні статті

Рейтинг країн з кращою у світі шкільною освітою

24 Лютого 2017
Коли йде мова про розвиток та реформування шкільної освіти в Україні, дуже часто прийнято опиратись на «приклад закордонних систем». Вважається, буцімто за межами нашої держави шкільна система освіти ефективніша та ліпша. Варто зазначити, що насправді школа в Україні зовсім не є такою відсталою, хоча організація навчально-виховного процесу і має купу недоліків. Проте за умови запровадження низки реформ та збільшення фінансування, українська початкова та середня освіта може за короткий час стати однією з найкращих у Європі.

Огляд рівня Малюки (Мова)

20 Лютого 2017
Завдання рівня Малюки, присвячені вивченню української мови, розраховані на дітей віком 3-4 років. Враховуючи вік учнів цієї групи, великий акцент було зроблено саме на ігровому аспекті. Ми намагалися зробити вправи з помірним навантаженням, але яскравим змістом та сюжетом.

Найнезвичайніші школи світу

16 Лютого 2017
Почав свою роботу новий освітній рівень «Дошкільнята». Для користувачів стали доступними завдання з математики, хоча насправді це — умовна назва, бо окрім, власне, комплексу вправ, які тренуються саме вміння працювати з цифрами, рахувати та виконувати математичні операції, цей рівень надає значно ширший спектр знань та тренує більше вмінь, ніж може здатись за самою назвою.